Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

Hyde Park Photography Online Gallery : Featured !

Salam kawan kawan 🙂

Jumpa lagi kita. Penat kerja hari ini. Memang penat.

Sesambil lepak sebentar selepas tiba dari rumah, saya sempat luang masa untuk bukak laptop check emel – kot kot ada emel menarik sesambil surf web tengok gambar.

Alhamdulillah lagi sekali, merujuk pada https://fazriani.wordpress.com/2011/06/20/alhamdulillah-a-recognition/ selepas sahaja menerima FlickrMail itu, saya pun spend masa untuk menelek dan memilih beberapa keping gambar untuk dihantar pada editor HPP Mag itu. Saya kena teliti betoi betoi sebab depa ni memang agak pemilih – so selepas saya pilih saya pun upload la beberapa keping gambar ke website tu. Sebelum upload – saya spend masa gak untuk browse trough most gambar gambar yang ada featured kat situ – memang ‘lutut goyang’ la sebab mostly yang ada kat situ gambo nya champion2.

Huhu.

Tak layak rasanya gambar2 saya duduk kat situ – namun takpe la, try aje lah. Mana tau sangkut. Setelah upload – saya pun tunggu gak gambo2 yang dihantar dipaparkan. ( agak berharap gak la huhu) namun setelah almost 3 minggu menunggu – takde sebarang berita sunyi sepi – gambar pun lansung takde dalam website tu. (nada kechewa)

Namun hari ni Alhamdulillah – emel dari HPP kata depa dah onlinekan my gallery – and put as a HPP featured photographer for beberapa ketika. Sekarang saya rasa saya 10% paham perasaan kawan kawan fotographer lain bila karya depa semua dimasukkan di online – namun saya rasa kepuasan sebenar bila dalam printed form – dan dipublishkan . Huhu. Memang best. Saya berdoa semoga dapat such peluang pada masa masa akan datang. Banyak lagi nak kena improve.

Galaksi photography ni terlalu luas – dan bagi saya terlalu banyak lagi item dan mende untuk diteroka dan untuk dichoba.

Mamu mesti mau rajin lagi !

Alhamdulillah.

Jumpa lagi ! Mesti mau kerja keras !

😉

4 responses

  1. shahrul idaham

    wahhh..congrats bro!alhamdulillah..bukan senang nak dpt camni.sy tumpang happy! =p

    July 12, 2011 at 16:05

    • Alhamdulillah – tq bro – sama sama kita improve nanti – 😉

      July 12, 2011 at 23:56

  2. Fuyooh.. tahniah sifu yan. Satu penghormatan..

    July 12, 2011 at 17:49

    • Alhamdulillah bos.
      terima kaseh

      July 12, 2011 at 23:57

Leave a comment