Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

Sewaktu kerja

Salam semua

If tengok balik my recent entries – mostly saya post gambar gambar yg diambil dengan menggunakan iPhone saya .

Senang dan mudah.

Lagipun saya sedang berusaha nak pahamkan dan mahirkan pertukaran digital workflow saya dari Lightroom & Ps kepada Aperture 3 . Memang banyak kene unlearn dan relearn🙂

So buat masa sekarang ni – selagi boleh saya posting – saya posting dr Iphone sahaja.

Potret di tempat kerja .

Zaman sekarang ni – hampir majoriti kawan kawan ada saja camera phone. Dan jika kita lihat wall FB kawan kawan kita, bukan sedikit yg post gambar gambar posing dari opis. Macam macam gaya yg ada – lawak, ceria, kelakar, boring dll.

Semasa saya buat duduk di meja selesaikan beberapa paperwork yg agak lama pendingnya – sesambil itu saya memerhatikan sekeliling kawasan ofis saya . Agak sunyi kerana mostly kebanyakan dr kami berada di production floor dan dalam suasana yg hening tu saya tengok beberapa orang office mate saya khusyuk dengan tugasan yg perlu disiapkan. Terfikir saya untuk candid kan gambar gambar mereka kerana saya fikir – saya juga mahu ada gambar saya sedang berkerja untuk dijadikan kenangan di hari tua – untuk ditunjukkan kepada anak cucu – untuk bercerita : ” Haa ni la gambaq tok wan masa tok wan kerja kat Perodua dulu”🙂

Kan best macam tu🙂

Dibawah ini adalah gambar 2 orang kawan saya yang sedang kusyuk buat kerja tanpa menyedari gambar mereka sedang diambil

– Nota – syarikat saya sangat beruntung adanya orang yang berdedikasi seperti mereka.

20111005-121626.jpg

20111005-121712.jpg

I do love working here🙂

Jumpa lagi !

Leave a Reply

