Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

Osaka Kobe 2011 : Part Two

Salam, ketemu lagi kita.

Sepanjang saya kat Osaka – selepas kami pergi ke Kilang DMC di Ikeda – pada masa lapang kami sempat memanjangkan langkah ke Kobe.

Kalau kawan kawan lihat dalam blog saya, tidaklah banyak gambar gambar landscape yang sempat saya ambil kerana lebih kurang 90% gambar yg saya ambil dan snap kali ini dalam keadaan spontan – nampak je peluang terus shoot.

Dikelilingi oleh hutan konkrit , selain dari suasana urban kebanyakan daripada shot shot saya banyak focus pada kawan kawan saya yang berkerjasama dengan penuh iltizam untuk menjadi model hahaha. Dan kebanyakan daripada gambar depa adalah candid shot. Bila saya tengok balik gambar gambar yang saya amek, saya ada perasan yang saya sangat suka mengambik gambar candid – merakamkan detik secara tulen dan spontaneous. Kerana bagi saya, dalam keadaan yg spontaneous saya dapat rakam riak muka , ekspressi, emosi subject pada sesuatu detik😉

DSC_0119 Penuh warna – emosi street di Kobe.

osaka2 osaka3 Satu menda yg saya tertarik sangat – Kebanyakan dari penutup sewer di situ banyak berhias dengan ukiran ukiran yang melambangkan tarikan tarikan yg ada pada tempat tu. Cantik – dan yang paling penting, ianya TIDAK DICURI oleh penyamun besi.

osaka4 Kasut kat sini memang murah – menyesal plak saya tak beli😦

osaka6 Paling tak tahan tengok SALE kat sini ! 96 % OFF !!!

DSC_0093 DSC_0061 Selagi sempat – sambil berdiri pun depa boleh pekena mee panas lagi . Agaknya kalo ada teknologi makan sambil berlari, ada kot yang makan sambil berlari😉

osaka7 osaka9osaka10 osaka5 Sambil berjalan pun ada orang amek gambaq .. hahaha.

osaka11 DSC_0124 DSC_0127 osaka12 osaka19 osaka18 osaka27 osaka14 osaka15 DSC_0519 Lady driver ! Dalam Taxi from Train Station to Ikeda Plant

osaka26

osaka25

DSC_0269

Naseb baik lah si Shahrin ada – kalo harap kat kami berempat semua buta hurup kat Jepun tu hihi.

DSC_0457 DSC_0241 Standard procedure lepas jalan jalan sebelum balik hotel : Pekena kopi panas vending machine. Therbaeeek.

osaka33 Memang sejuk gile bila angin bertiup sebelum hujan . Masing masing dah mengeletarrrrrrrrrrrr.

Stay tune guys , ada banyak lagi gambar akan menyusul😉 akan menyusul pulak gambar gambar lagi dalam Part 3😉

Thanks for reading and dropping by my blog again !

Cheers !😉

8 responses

  1. huwaaaaaaaaaaaaaaaa

    April 7, 2011 at 11:47

  2. khairil

    Kita nk kena blajaq ngan mamu camno nk setting camera bg dpt gambaq lawa camni… Ini kira pkai 1 lens ka bertukaq ganti… Nk menuntut ngan Mahaguru….

    April 7, 2011 at 15:35

    • uih khairil – manada lawa sangat huhu. Ni aku pakai mostly 50mm je. Kalau yang kit lense 18-105mm aku gantung waktu siang je tapi bila malam confirm hanya dan hanya 50mm saje lah yg menemani mamu heheh. FYI, gambar2 ni ada mamu sikit touch up tone color pakai LR😉 bukan gambaq straight dari camera ni😉 thanks for dropping by bro😉

      April 8, 2011 at 00:34

  3. fuh.. mantap. rindu nak gi jepun lak bila tengok gambar-gambar dalam post ni.

    April 8, 2011 at 02:08

    • time ni saya baru 1st time sampai osaka bos ! kat sana ok takde pun nampak tanda tanda effect tsunami n nuclear crisis.. seb baik ada shahrin so senang sikit kami pi jalan jalan kat sana hihi

      April 8, 2011 at 04:19

  4. Rindu nak gi Jepun:(.. Asik2 Shahrin je jadi touristguide.. Len kali bagi sy plak.. Huhuhu

    Suka sangat gambar ni Yan ooiiii…
    *nak belajar amik Bokeh:)

    April 9, 2011 at 03:17

    • sis zalina – hahaha, memang la shahrin dok jadi tourist guide hahaha.. gambar bokeh potrait model model ni memang semua pakai 50mm je sis, dah beli blom?

      April 9, 2011 at 03:26

      • Dah agak dah.. Mesti guna 50mm ni.. Coming soon!!

        April 9, 2011 at 04:39

Leave a Reply

