Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

Terengganu

Salam !

One thing for sure.

I LOVE TERENGGANU.

Me and my wife almost every year akan spend masa untuk bawak family ke sana. Naek bas pun pernah. Drive pun pernah.

But personally, i love driving there. Last year kami ada buat road trip Kelantan-Terengganu-Pahang dan ianya sangatlah best !

But all those wonderful trips happens before i had a DSLR. Masa tu, saya hanya pakai saya punya compact TZ-15. Merata saya bawak compact camera tu hehehe.

Last year February, saya dan wife and family spend 2 hari di Pulau Perhentian. Masa tu cun cun baru lepas musim tengkujuh. So menurut kata orang kat sana, ketika kami sampai tu laut pun masih belum jernih sepenuhnya lagi.

Yang kelakarnya, bila kami sampai di Perhentian Island Resort, we’re the ONLY guest there hahaha. Cuak gak memula, ingatkan tutup. 2-3 hari selepas kami sampai, baru ada tetamu lain mula sampai.

So, sepanjang lepak kat resort tu, mostly semua mende saya amek gambar. Seb baik camera tu agak lasak.  Time tu, adik ipar saya bawak Nikon D80 nye beserta dengan lense yummy 85mm f/1.8nye. Sunggoh jeles la saya time tu hahaha.

Saya kongsi beberapa shot yang diambil dari TZ-15 saya tu :

combi1 combi2 hentian4 hentian3

hentian6  hentian8 Hanya tu lah saja hasil camera compact saya huhu.

Jika keadaan baek dan dengan izin dari Allah SWT dan ditemani oleh D90 saya nih, memang dah niat untuk repeat lagi sekali Terengganu ni!

Sangat geram!!

Hehehe, until next posting😉

Cheers !

2 responses

  1. Terengganu mmg best. Sarapan wajib nasi dagang!!

    February 25, 2011 at 08:08

    • yaaaaa..
      last year kami road trip from Rawang-Karak-Gua Musang-Kota Bharu-Kuala Terengganu-Pahang-Rawang.
      Yang paling best masa lalu coastal road after Kuala Terengganu tu. Cantik kaw kaw (sayang sebab time tu takde DSLR lagi)

      February 25, 2011 at 08:17

Leave a Reply

