Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

In the line of fire !!!

Salam😉

Untuk kali ni entry saya nak short and simple saja.

Meminati fotografi seperti saya dan anda semua kekadang tanpa segan silu dan malu segan sanggup meniarap, bertinggung, mengesot, berguling dan berada dalam posisi sniper semata mata untuk mendapatkan angle angle yang menarik untuk foto😉

Sampaikan kekadang kita tak perasan posisi kita mengambil gambar kekadang merbahaya pada diri kita dan kamera kita ( ada gak orang tak kesah injured tapi janji camera selamat hehehe)

Saya came across gambar yang diambil oleh Mark Pain yang secara tak sengaja berjaya merakam rembatan bola golf oleh Tiger Wood semasa mengambil gambar di Ryder Cup baru baru ni :

Enter

Picture by Mark Pain

Hah. Memang kena camera si Mark Pain ni bola golf yang dirembat oleh Tiger Wood. Namun bagi Mark Pain, gambar ini turns out to be one of his best pictures dan dia diinterview berulang kali mengenai insiden yang menyebabkan dia dapat snap gambar ini !

So, saya pun ada gak kes yang sama sepertinya, namun ianya bukan bola golf .

Ianya merupakan satu sepakan bola futsal yang sangat kenchang, laju, berapi namun saya bernasib baik rembatan nya hanya kena tangan saya . Camera terlepas dari genggaman namun saya sempat menyambutnya dengan satu tangan lagi before terhempas ke tanah.

Phewwwwwww. Nasib baik betul.

So, this is the picture. Rembatan oleh bakal pemain ternama suatu hari nanti. By IRFAN

Rembatan padu oleh Irfan

So, lesson learned.

See u guys next time on the next post

Cheers =)

Leave a Reply

