Don’t shoot what it looks like. Shoot what it feels like. – David Alan Harvey

Family time ! Penerokaan Jalan Masjid India dan Jalan TAR

Salam semua

Sometimes dari masa ke semasa family saya akan datang ke Rawang dari Penang.

And if ada kesempatan – somehow kami akan rancang dengan cousins yang ada kat area KL ini untuk ramai ramai jumpa dan mengeratkan lagi silaturrahim.

So this time, sebelum hari Sabtu lepas, kami pun roger-meroger antara satu sama lain dan setkan untuk shopping (bukan shopping sakan) kat area Jalan Masjid India dan Jalan TAR.

Bertolak dari Rawang jam 11 pagi – keadaan traffic all the way to KL tersangatlah cantek, cun, lancar, smooth. Maklumlah, ramai orang KL amek kesempatan untuk balik ke kampung masing masing sempena Tahun Baru Cina.

Parking di belakang Houz Depot KL (RM8 per entry) – masa parking tu pun very quite – banyak lagi tempat parking yang unoccupied.

Chuaca mula memanaskan dirinya, namun kami pun start jalan jalan : Niat di hati to buy something for my wife – dia tak dapat ikot sebab sedang bekerja (kesian dia huhu)

Jadi this time entry pada blog saya akan ada 2 part. Part 1 saya akan kongsi gambar gambar kami sedang berjalan jalan ( of course my gambar takde).

Manakala part 2 saya akan loadkan gambar gambar Street candid yang dapat saya amek dengan mengunakan Kit Lense ciput saya ni.

So friends, THIS IS PART 1 :

Jadi that day we have so much fun together. Sebelum kami balik, kami singgah makan kat Mami’s Kitchen ( Belakang Mydin).

Perghhhh.

Memang therbaaeeek dari ladang nasik beriyani dia. U guys should try it ! ( Rasa nak pi lagi pasni)

Next entry saya akan insert several pictures yang berkonsepkan Street Candid. InsyaAllah dalam minggu ni😉

So again, thanks for reading my blog🙂

See u guys again😉

Salam.

6 responses

  1. nahar

    brader, ko pakai lense apa size nih???

    February 6, 2011 at 13:08

    • nahar – aku pakai :
      1) 50mm f/1.8
      2) 18-105mm f/3.5~f/5.6 (kit lense je bro)

      hehe

      February 6, 2011 at 14:08

  2. khairil

    Salam…
    Gambaq no 8 terbaekk… Nampak normal ngan cokor yg mantap… Ini pkai lens 50mm gak ka..?

    February 8, 2011 at 14:32

    • ni saya guna 18-105mm =)
      colour saya ejaskan pakai adobe lightroom.

      p/s – bro – add facebook : Fazriani Yan

      February 8, 2011 at 15:26

  3. fami cute

    hehehee cantek seh gambar….. gerek !!!! wah makin improve ya abg yan walla…… hehehe smgt ini yg kita mau hehehe psst fami kawin abg yan amik nanti kasi free suda la eh!!!! hahahahah good day,,,,,

    February 9, 2011 at 09:50

    • hahahaha – thanks a lot fahmi for dropping by !
      set kira harga special la nanti kat fahmi hehehe
      tq again bro !🙂

      February 9, 2011 at 14:46

Leave a Reply

